以前中學年代,每逢上電腦堂或者去圖書館都總有好多人鐘意玩一類 Flash 或者 Java 的網頁遊戲,因為貪其唔使安裝上網即玩。而家已經全面進入智能手機及 5G 網絡年代,網頁遊戲已近乎絕跡。現時隨住 5G 普及,新興嘅雲端遊戲正處於爆發期。科技界巨頭 Google 及 Apple 都推出咗雲遊戲平台,而香港方面,電訊公司 CMHK 日前亦都剛推出咗 UGame 平台,效果如何?我地來試一試!

雲端遊戲嘅優勢正是「免下載」、「免安裝」,而且亦無須擔心裝置的處理器能力,只要一部手機或其他裝置就可以透過網絡連線暢玩無限量嘅遊戲。不過大家都知,如果要以串流方式玩遊戲嘅話,當中有兩個問題必定要解決,一是網絡速度頻寬,一是網絡與伺服器之間的 Ping Time 反應時間,要暢玩的話兩者真係缺一不可。

網絡速度及時延反應時間,正正是 5G 嘅優勢,現時隨住 5G 普及,雲端遊戲平台正好發揮其作用。CMHK 嘅 UGame 平台推出後,我地亦都隨即進行了測試:

▲ UGame 平台現時主要收錄了一系列經典街機遊戲,相信作為 80,90 後的讀者一定不會陌生。當中包括 Metal Slug、The King Of Fighter、LEGO Harry Potter 等涵蓋動作、冒險、格鬥、休閒等合共八大種類。據官方資料,現時已上架的雲遊戲已達 80 款,預計目標年底增加至 100 款以上。

▲ 想玩遊戲,當然要付出。該平台主要以訂閱方式進行,一個月包月會員費用為 HK$78,想長玩的話亦可以考慮 12 個月甚至最多 24 個月。現時如果申請指定 5G Plan 都會送 VIP 月費免費玩,例如申請 100GB Plan 就送 6 個月,200GB Plan 送 12 個月,最多去到 300GB Plan 送 24 個月。

▲ 訂閱服務後就可以隨時隨地透過網絡暢玩所有遊戲,喺街外可以用數據玩,而喺室內亦可以透過 WiFi 連接。遊戲提供咗虛擬按鍵操作介面,對於一眾 Game 迷來講相當熟悉。除咗虛擬觸控鍵之外,亦都支援 Xbox、PS4 等手制進行遊戲。另外,UGame 雖然係手機 App,但想要投放到電視機大畫面玩都得,可以配合 CMHK 推出嘅 UTV Box 使用。

▲ 以 CMHK 5G 網絡作測試,遊戲進行時右上角可以睇到伺服器反應時間,測試所見 5G 網絡環境之下可維持在 1x ms 至 2x ms 之間,操作時十分順暢,就算玩格鬥類遊戲都唔會 Lag。

▲ 再試用 4G 網絡,反應時間明顯下降,只能維持在 4x ms 至 5x ms 之間,不時會出現 Lag 機現象。

▲ 如在室內 Wi-Fi 環境之下,反應時間更可在 10ms 或以下,試玩 WRC 4 FIA World Rally Championship 十分流暢,畫質亦不錯

以下一段喺 CMHK 5G 網絡環境之下(位置:觀塘地鐵站月台) 簡短試玩影片,大家可以留意一下右上角的伺服器反應時間,畫面操作上可見到動作及特效都十分之流暢,畫質亦可保持不會起格:

總結:

隨住 5G 服務正式投入,可見越來越多相關應用服務得以發揮出更高質水平。雲端遊戲正是未來一個大趨勢,就算是 Google 推出的 Stadia,Google 都承認過網絡延遲是最大痛點。如今試玩過 CMHK 推出的 UGame 後,已經可以體驗到雲端遊戲所帶來嘅優勢。雖然,現階段要街外任何位置都可以隨時暢玩有點困難,始終要求網絡可完整覆蓋到的地方。現時 CMHK 嘅 5G 覆蓋已經算是舖設得唔錯,室外大部分位置都可以接收到 5G 訊號而且速度夠快,玩起上來已經有唔錯嘅體驗。

_______

更多平台立即 Follow:Qooah IG (@qooah)Qooah YouTube,八掛產品發佈會現場,睇盡靚靚 Show Girls